Friday 12 September 2014

Gangnam Station Superb!

Assalamualaikum.Annyonghaseyo~ Oh, kenapa susah sangat ni nak buat ayat pertama? Haha..tolong weh, lama kot aku tak menulis sampai segala idea pun sangkut! 

Ini kisah #throwback edisi jalan-jalan cari makan sampai lebam! 

1 September 2014 - Memandangkan hari tersebut adalah hari cuti, aku, yani dan seha dh pon decide nak keluar dating. Tempatnya tak jauh pun, Shah Alam je. Hew hew. Macam biasa, kalau kitorg keluar mesti nak cari tempat makan yang best & kami ni jenis suka cuba makan benda yang kami tak pernah makan terutamanya makanan korea! tapi kami tak lah addict sgt sampai tahap kalau nampak bulgogi tu, nak mandi sekali dgn daging2 tu, kalau makan dolsot bibimbap tu sampai terasa nak berenang renang dalam claypot tu..haha, tidak sama sekali! 

Ekceli tempat makan ni Yani yang suggestkan sebab dia ni kat ofis kalau tak ada aduan or kena buat report dia suka beno review macam2 blog. hahaha... yani ampunnnnnnn. So setelah dipersetujui, dan seperti yani cadangkan, kami dengan rela hati berjumpa di tasik shah alam & menuju ke GANGNAM STATION naik kete kancil seha. Macih seha sbb salu jadi pilot ktorg. Aku jd copilot je. Haha

Gangnam Station ni letaknya berdekatan dengan kolej PTPL. Tengkiu yani guide ktorg yang buta jalan ni. Haha. So lepas sampai n parking kete, ktorg mcm tertanya2, eh bukak ke tak ni..sebab tgok cm sunyi je kan..tapi sebenarnye bukak je..alhamdulillah..so, lets go!

Ini suasana Gangnam Station waktu malam. Tengkiu atuk google. Gambar sendiri tak rajin nak upload. :P Persekitarannya memang bersih, & kalau korang nak tau rancangan Jalan-jalan Cari Makan TV3 pon penah datang sini dan masa tu pengacara dia Iqram Dinzly. Masa dah masuk & duduk sementara tengok2 menu, fikir gak kena cakap bi ke? haha..ke kena ckp korea? wahaha..oh please ni Malaysia tau..pakai bahasa ibunda sudah. Oh ye, untuk pengetahuan restoran Gangnam Station ini adalah milik orang melayu hokey! Proud with you, orang melayu! haha

Jom tengok antara makanan korea yang kami order!
.
.
.
.
.

Tteokbokki/Kuih Beras - Dia punya tahap kesedapan tu perghhh, memang kena sangatlh dengan tekak aku yang boleh tahan memilih ni. Hehe. Tekstur die yang kenyal2, kalau nak terang lagi bersuluh sikit lebih kurg mcm kuew tiow la tapi yang ni versi lagi kenyal dan berpalut dengan sos die yang pedas manis. 
.
.
.

Bulgogi - Ini menu yang paling aku nak makan. Berdasarkan review di blog yang aku pernah baca, pemilik restoran ni memiliki kepakaran membuat bulgogi dan setelah aku sendiri rasa, nyata memanglah tersangat sedap bulgogi ni. Daging lembut sangat & terasa kemanisan air daging tu. Erm, dok cerita ni pon terliur lagi gamaknya.
.
.
.
Dolsot Bibimbap - Yang ini yani yang order. Ada mcm2 jenis sayur dan bahagian bawah sedikit nasi. Cara makannya simple, kacau je sume sekali & ngap! kalau korg tengok awek2 korea, pakwe2 korea yang berlakon kt tv, scene makan kt mangkuk beso penuh dengan sayur bagai sume, ha..ni la die!
.
.
.

Kimchi - Ni sayur jeruk la...sebelum ni yang aku pernah makan kat seoul garden, tapi tak sedap! Kat seoul garden kimchi dia masam bak hang! Tapi kat gangnam station ni memang sedap. Agaknya kalau kat Korea lagi sedap kot? Wow!


Sebenarnya banyak je lagi makanan yang ktorg makan. Tapi tak terlarat nak cerita. Haha. Aku rasa takdelah mahal sangat makan kt situ, dengan servis yang baik, makanan yang sedap, persekitaran yang bersih, suasana yang aman yang memang langsung tak ada hiruk pikuk..alhamdulillah utk aku, memang aku puas hati sangat. So kalau korg (bajet ade yg tgh bc blog ni. ihik!) rasa nak pergi makan makanan korea, aku suggest kt korang pergi Gangnam Station hokey!

Kamsahamnida~

Bunga Sakura.

No comments:

Post a Comment